Narrowcasting – de tips & de valkuilen

Narrowcasting is tegenwoordig een begrip. Daarom hebben we 3 tips en 3 valkuilen op een rij gezet. Zo helpen we bedrijven op weg met het juist inzetten van narrowcasting. Mede mogelijk gemaakt door Faas Audiovisuele Dienstverlening.

 

De tips

 

  1. Plaats het narrowcasting scherm op de juiste plek. Wat is de juiste plek? Wil je veel bereik, doe het dan op leeshoogte. Heb je echt een heel groot scherm? Dan kan het best in de lucht. Zorg dat de zon niet op het scherm valt. Komen ogen op een natuurlijke manier op het scherm? Doordat het bijvoorbeeld in een looproute is ingespeeld? Zijn de letters klein? Dan moet het echt op oog-hoogte en dichtbij staan.
  2. Het gaat om de inhoud van de boodschap. Je kan nog zo’n mooi modern scherm hebben en allerlei special effects, met hoge kwaliteit audio. Als je boodschap niet aanslaat, heeft het geen zin. Jammer.
  3. Zet aan tot actie. Het is de bedoeling dat de kijkers iets gaan doen na het zien van de visuele boodschap. Laat ze meer informatie opvragen, zorg dat je met ze in contact komt, of spoor aan tot aankoop. Alle actie is goed.

 

 

 

De valkuilen

 

  1. Meerdere boodschappen tegelijk. Veel mensen doen van alles tegelijk. Mensen hebben  niet veel concentratie, onthoud dit! Dit zorgt ervoor dat je niet meer dan 1 ding tegelijk kan laten zien. Doe het één voor één, anders geef je de bezoeker teveel informatie.
  2. Geen processen instellen. Voor narrowcasting is het belangrijk dat er processen komen over de consistentie van de content. Zo wordt de inhoud eenduidig en raakt de kijker niet zomaar in de war over alle verschillende boodschappen.
  3. Het gebruik van irritante geluiden of geluiden op de verkeerde plek. De aandacht vangen van de bezoeker is goed, maar misbruik dit niet. Gebruik geen irritante geluiden. Ze trekken wel de aandacht, maar ook frustratie. Ook op plekken waar het eigenlijk stil moet zijn, moet je geen audio gebruiken.

 

 

Hopelijk heb je wat aan deze tips. Wij van FAAS zorgen in ieder geval voor al onze narrowcasting klanten dat het goed voor elkaar komt!