Twenteplus
Image default
Business / Business Services

Hoe herkennen consumenten een slechte website?

Hoe herkennen consumenten een slechte website?

De populariteit van online winkelen is de afgelopen jaren fors toegenomen. Steeds meer jongeren en ouderen geven de voorkeur aan het bezoeken van webshops in plaats van fysieke winkels. De aanleiding daarvan is natuurlijk niet verrassend. Producten via het internet aanschaffen is sneller en makkelijker dan wanneer je daar de deur voor uit moet.  Daarom wil het grootste deel van de  ondernemers een professionele website laten maken. Het is namelijk wel de bedoeling dat zij een goede indruk achterlaten bij potentiële klanten die hun websites bezoeken. Als een website niet vakkundig ontwikkeld is, dan hebben klanten dat heel snel door.

Langzaam

Tegenwoordig zijn er bijna geen langzame laptops en computers meer in gebruik. Als een website kwa snelheid niet optimaal werkt, dan ligt dat meestal aan de internetverbinding of de website zelf. Is je website niet in orde? Dan klikt de consument snel weg omdat hij of zij doorheeft dat je website te langzaam werkt.

 

Rommelig

Misschien wel erger dan een website dat langzaam werkt, is een site dat moeilijk te volgen is voor de klant. Consumenten bezoeken je website om er iets te oriënteren, iets te kopen of voor meer informatie over een bepaald onderwerp. Het moet in één oogopslag duidelijk waar de klant kant vinden wat hij of zij zoekt. Indien dat bij jouw website niet het geval is, dan kijkt de klant elders verder.

 

Te ingewikkeld

Het is absoluut niet de bedoeling dat een klant te veel moeite moet doen om te kunnen afrekenen. Bij een onprofessionele website is dat helaas nog een veelvoorkomend probleem. Is de ontwikkeling websiteniet goed genoeg waardoor men er niet kan afrekenen op een eenvoudige manier? Ook dan kan je er vanuit gaan dat de klant je website vroegtijdig verlaat.

 

https://www.edit4u.nl/