Het nut van linkbuilden

Als je linkbuilden letterlijk vertaald, krijg je links bouwen. Heel veel bedrijven willen hier wel aan doen. Echter beschikken ze niet over het geld of willen ze hier hun geld niet aan kwijt. Dat is ook nog een mogelijkheid. Je kunt heel ver komen met linkbuilden. Het is een onderdeel van SEO. Dus hiermee kun je heel veel geld verdienen als je dit goed inzet. Ditzelfde geldt voor SEA. Er zit echter wel een overeenkomst en een verschil tussen deze twee vormen van internet marketing. De overeenkomst is dat je met beide vormen bovenin probeert te komen. Ook wil je dus een hoog CTR waardoor je bezoekers op je site krijgt. Je hoopt natuurlijk altijd dat er bij deze bezoekers eentje tussen zit waarbij deze iets koopt op jouw website. Het mooie hiervan is dat je het kan zien als een marketingtool. Hiermee kun je dus veel geld verdienen. Dat is ook wat een bedrijf eigenlijk wilt als je hieraan begint. Je wilt natuurlijk wel rendement zien over de investeren die je doet. Je moet dus goed kijken naar hoe je geschatte rendement hierover. Je kunt dit heel mooi zien met verschillende programma’s. Bij SEO kun je het zien met Analytics. Bij SEA kijk je dit na met AdWords. Dit zijn allebei tools van Google. Hierbij krijg je heel veel verschillende resultaten mee. Bij AdWords zie je alles helemaal speciaal voor SEA en bij Analytics zie je alles speciaal bij SEO.

Hoe scoor je een nummer een positie?

Deze scoor je doormiddel van linkbuilden. Dit geldt tenminste alleen bij SEO. Bij SEA geldt de regel wie het meeste betaald. Degene die het meeste betaald, krijgt dan de hoogste positie bij de advertenties. Als je eenmaal bij SEO een hoge positie hebt, raak je deze ook niet zo heel snel kwijt. Je wilt ook op een blijven staan.

http://www.smpa.nl/