Nederland is een land met een boeiende economische geschiedenis: voor een lange periode was Nederland bij uitstek hét handelsland van de wereld en tot op de dag van vandaag speelt de internationale handel een grote rol in Nederland, maar er heeft een belangrijke ontwikkeling plaatsgevonden: de opkomst van de dienstensector. Deze ontwikkeling vond niet alleen plaats in Nederland, maar in een groot de westerse wereld: de productie verplaatste zich naar goedkopere landen, terwijl onder andere Nederland zich is gaan focussen op het leveren van diensten. De eerste diensten in Nederland bestaan uiteraard al eeuwen, maar pas sinds de afgelopen eeuw is de dienstensector het belangrijkste deel van de economie gaan worden: 72,6% van de het bruto binnenlands product komt voort uit deze sector. Waar het bankwezen eerst de grootste pilaar vormde voor deze industrie, is het tegenwoordig een stuk meer divers: het aanbod in verschillende diensten is dan ook enorm toegenomen en zijn er tegenwoordig ook genoeg servicebedrijven die zich puur en alleen focussen op niches. Waar je bijvoorbeeld eerst één groot callcenterbedrijf had die voor andere grote bedrijven de telefoontjes afhandelde op één en dezelfde manier, heb je tegenwoordig talloze (kleine, maar ook grotere callcenters) die zich niet langer focussen op een standaard service, maar deze aanpassen naar de wens van de opdrachtgever. Een goed voorbeeld hiervan is antwoord-telefoonservice. Bij dit servicebedrijf wordt onder andere een telefoondienst aangeboden die aangepast kan worden aan de wensen van de klant. Zo zijn er mogelijkheden waarbij de telefonist ook afspraken inplant, administratieve taken uitvoert en zelfs actief meedenkt met het bedrijf over zijn beleid. Waar de dienstensector eerst een relatief kleine rol speelde, is het uitgegroeid tot de belangrijkste sector van de Nederlandse economie. De volgende ontwikkeling die we nu waarnemen is dat de dienstensector de wereldwijde trend van personalisatie volgt, waarbij de behoefte van de klant centraal staat. |
http://antwoordservice-telefoonservice.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Context en SEO: wat te gebruiken en wanneer Door de totale digitalisering worden bedrijven geconfronteerd met de noodzaak om hun producten en diensten op internet te promoten. Onder de vele tools die helpen...
- Duurzame inzetbaarheid van medewerkers begint met coaching Wilt u uw werknemers stimuleren en inspireren om zich te ontwikkelen binnen uw organisatie? Wilt u de leidinggevende op de afdeling handvatten geven om dat...
- 3D printer van Sales Channel 3D printer Met een 3D printer, kunt u zoals de naam al aangeeft een digitaal bestand laagje voor laagje uitprinten tot een tastbaar object. De laatste...
- Hoe herkennen consumenten een slechte website? Hoe herkennen consumenten een slechte website? De populariteit van online winkelen is de afgelopen jaren fors toegenomen. Steeds meer jongeren en ouderen geven de voorkeur...
- Toegangscontrolesysteem in uw bedrijf Een toegangscontrolesysteem wordt steeds vaker toegepast op veel meer plekken, vooral op scholen, overheidsinstellingen, en grote bedrijven. Maar tegenwoordig ook steeds vaker in kleine...
- Cloud telefonie, wat is dat? Cloud telefonie, we horen de term steeds vaker. Maar weten we eigenlijk wel wat het is en hoe het werkt? Nadat men in de wereld...