Door de totale digitalisering worden bedrijven geconfronteerd met de noodzaak om hun producten en diensten op internet te promoten. Onder de vele tools die helpen bij het oplossen van dit probleem, zijn contextuele advertenties en zoekmachineoptimalisatie van de site de meest universele. We worden vaak benaderd door klanten die gebruik willen maken van een van deze diensten. Sommigen van hen zijn vastbesloten om alleen SEO te gebruiken, anderen willen een advertentiecampagne op Google uitvoeren. Wanneer we proberen te achterhalen welke doelen de klant wil bereiken met behulp van de dienst van zijn keuze, horen we vaak hetzelfde simpele antwoord: we willen bovenaan staan in de zoektocht. Wanneer we meer in detail beginnen te begrijpen en te weten komen over het tijdsbestek waarin de klant wil bereiken wat hij wil, welke kijkersdekking hij verwacht in kwalitatieve en kwantitatieve termen en welk budget er klaar voor is om eraan te besteden, blijkt dat zijn verwachtingen heel anders zijn dan de echte prospects in gegeven voorwaarden. En hier moeten we de kenmerken, verschillen en voordelen van het ene kanaal ten opzichte van het andere uitleggen, welke ervan meer bevorderlijk zijn voor de uitvoering van bepaalde taken en welke advertentiestrategie geschikt is voor een bepaald bedrijf. Een samenvatting van dit onderwijsprogramma is meestal een verwijzing naar de praktijk, waaruit blijkt dat het vaak het meest effectief is om beide richtingen tegelijkertijd te gebruiken. En dit is geen poging om de klant meer te verkopen dan hij van plan was te kopen, maar de werkelijke gang van zaken. Omdat SEO in zekere zin een goed doordacht strategisch plan is, en contextuele reclame een operationele actie is om de algemene bewegingsrichting aan te passen, aan te vullen en te implementeren. Het gebruik van beide mechanismen helpt dus niet alleen om snel het gewenste resultaat te bereiken, maar ook om het lange tijd te behouden, waarbij de kosten zoveel mogelijk worden geoptimaliseerd. Het belangrijkste verschil tussen betaalde advertenties en zoekmachineoptimalisatie Het belangrijkste en fundamentele verschil tussen SEO en contextueel adverteren is als volgt:
Dat wil zeggen dat zowel SEO-specialisten als contextologen de gebruiker op dezelfde pagina zien, maar de methodologie van hun werk heeft geen kruispunten. Voor-en nadelen De algoritmen van de Google-zoekmachines worden steeds meer gericht op het commercialiseren van de eerste pagina en het systematisch naar beneden en naar beneden duwen van organisch materiaal, waardoor context aan gebruikers wordt opgelegd. Het lijkt erop dat SEO onder dergelijke omstandigheden altijd aan efficiëntie zal inboeten. De dingen zijn echter niet zo eenvoudig. De kosten Om een website aan de top te houden met advertenties, zijn constante geldinvesteringen nodig, waardoor dergelijke advertenties voor veel marktspelers eenvoudigweg niet winstgevend zijn. Meestal wordt deze tool over een korte afstand gebruikt, wanneer klanten nu en in grote aantallen nodig zijn. SEO is niet duur, maar vereist regelmatige investeringen. Het rendement op de investering is geleidelijk. Het voordeel hiervan is dat het verkeer en daarmee de winst geleidelijk groeit met dezelfde investering. Actietijd en kosten van de koper De context is duidelijk en eenvoudig in zijn werking. Geld geïnvesteerd – kreeg klanten, stopte met beleggen – geen klanten. SEO kost veel tijd, maar versnelt systematisch en leidt klanten geleidelijk, maar hoe verder, hoe meer klanten en tegelijkertijd zijn ze veel goedkoper. Vertrouwen De psychologie van gebruikers is zodanig dat de meesten van hen organische SERP meer vertrouwen dan betaalde advertenties, en de betaalde plaatsen in de SERP negeren. Desalniettemin is de conversieratio van advertenties hoger als deze correct is geconfigureerd. Risico’s Er kan nooit 100% garantie zijn in SEO, al was het maar omdat de zoekalgoritmen van tijd tot tijd veranderen. PPC-advertenties zijn betrouwbaarder, maar het begint niet per se meteen vruchten af te werpen. De beslissing van een persoon om te kopen wordt ingegeven door vele factoren. Bekering is nogal grillig. U moet weten hoeveel elk verzoek u kost, rekening houdend met de kosten per klik en de prijs van uw product of dienst. Als de kosten per klik hoog zijn, maar u uw uitgaven terugverdient en winst maakt met elk verzoek, dan is het in dit geval zinvol om contextueel adverteren te lanceren. Maar als elke verkoop van jou de kosten niet terugverdient, zal het in het begin erg moeilijk zijn om winst te genereren met behulp van context. Wat moet je kiezen? Deze vraag is niet helemaal correct, aangezien elk van deze kanalen goed is voor bepaalde taken, maar niet geschikt voor andere. Soms is het winstgevender om geld te investeren in de optimalisatie en ontwikkeling van de site, aangezien het voor een lange tijd als een spel wordt beschouwd. Soms is het juist nodig om snel resultaten te boeken en uw “warme broodjes” te verkopen. SEO is altijd een spel voor de lange termijn. Context in perspectief duurder kanaal SEO is moeilijk toe te passen op websites met één pagina en wordt zelden gebruikt op sites die zijn gebouwd met gratis builders. En niet alleen omdat dergelijke middelen op zichzelf moeilijk te promoten zijn, maar ook omdat ze doorgaans voor specifieke onderwerpen gevangen worden gezet. Het is bijna altijd winstgevender en gemakkelijker om de context hier te gebruiken. De context is vaak niet logisch bij populaire zoekopdrachten. De inzet is zo hoog dat alle economische zin verloren gaat. Het is ook niet winstgevend als het wordt uitgevoerd voor niet-commerciële verzoeken. Maar in dit geval kan gratis zijverkeer worden verkregen via SEO. En over het algemeen wordt er in de context geen verkeer ontvangen dat hoger is dan het contract. SEO heeft het. Optimalisatie voorkomt dat u vertoningen target op criteria en doelgroepen. Retargeting en dynamische remarketing zijn beschikbaar in contextuele advertenties. Het is ook belangrijk om te onthouden dat u niet alleen met uw publiek moet werken, maar ook met het publiek van uw concurrenten. Met inbegrip van, onderscheppen in de zoektocht naar hun merk essentiële zoekopdrachten. SEO is hier machteloos. Google Ads is iets gecompliceerder, maar ook mogelijk. Zoals u kunt zien, heeft elke tool bepaalde beperkingen, dus het is vaak logisch om beide te gebruiken. Context als een snelle en effectieve tool voor testen, het oplossen van lokale problemen en het werken met beperkte doelgroepsegmenten. Voor een snel effect met een geïntegreerde aanpak, wordt na de lancering van het project contextuele reclame gebruikt en in korte tijd trekken ze de doelgroep naar de site. Tegelijkertijd houden ze zich ook bezig met SEO-promotie, die na 2-3 maanden effect begint te krijgen en vanaf dat moment kunt u de advertentiekosten verlagen. Waarom SEO en context goed voor elkaar zijn Met het competent gebruik van beide tools ontstaat hun wederzijdse positieve invloed op elkaar. PPC-advertenties kunnen een extra impuls geven aan de natuurlijke ontwikkeling van uw site en, omgekeerd, helpt SEO om de effectiviteit van zoekadvertenties te vergroten. Hoe gebeurde dit? PPC-verkeer verbetert de score van gedragsfactoren, wat een belangrijke voorwaarde is voor het genereren van organische zoekresultaten. Dat wil zeggen, als een gebruiker die naar de site komt, er minstens 2-3 minuten op blijft hangen, dient dit als een signaal dat de interesse van de gebruiker en de relevantie van de site voor de verzoeken van de gebruiker aangeeft. Bij het rangschikken van een site wordt rekening gehouden met een groot aantal van dergelijke signalen. Tot het punt dat continu gebruik van context kansen geeft om in de biologische TOP te komen. Het is waar dat maar heel weinig mensen genoeg geld hebben voor zo’n promotie, aangezien het meer dan een jaar zal duren om constant voor de context te betalen. Maar zelfs in dit geval zal er in ieder geval een minimale initiële site-optimalisatie nodig zijn. Daarom is het een vergissing om erop te vertrouwen dat u bij het plaatsen van advertenties automatisch een rankingvoordeel krijgt. Het is een mythe. Een site van slechte kwaliteit met onverstaanbare inhoud zal deze voordelen niet hebben. Advertentiecampagnes voor zoekmachines en site-optimalisatie vullen elkaar aan Bovendien: Het optimaliseren van pagina’s voor zoekopdrachten verbetert de prestaties van dynamische advertenties;
Wanneer u deze marketingtools samen gebruikt, heeft u dus extra mogelijkheden om de advertentieprestaties te verbeteren en de organische positie van uw site te verbeteren. Gevolgtrekking Context en SEO hebben verschillende effecten en brengen verschillende winstniveaus voor het bedrijf. Met contextuele advertenties worden onmiddellijke resultaten behaald. Optimalisatie helpt de geleidelijke uitbreiding en groei. Een competente en grondige aanpak omvat altijd een reeks marketingtools en vaardig manoeuvreren met hun hulp binnen het kader van beschikbare kansen. Elk van deze kanalen zal elkaar met succes aanvullen als u hun sterke en zwakke punten kent. Alle promotie met één tool meenemen is slechte marketing. U moet de analyse van uw niche zorgvuldig benaderen, de doelgroep identificeren en op basis hiervan een uitgebreide promotiestrategie ontwikkelen. Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |