Bedrijven die de administratie uitbesteden, dienen zich uiteraard ook aan de wettelijke bewaartermijn van de administratie te houden. Wanneer u een controle van de Belastingdienst krijgt, dan bent u verplicht om de administratie van de afgelopen jaren te kunnen overleggen. Hier zijn meerdere regels over opgesteld. U kunt de administratie uitbesteden aan een administratiekantoor, zoals Valk Administraties, waarbij de administratie volledig voor u verzorgd kan worden. Vervolgens dient u de administratie zelf te bewaren. Dit doet u voor een termijn van minimaal 7 jaren. Dit betekent dat u voor de duur van 7 jaren alle administratiegegevens en bedrijfsprocesgegevens dient te bewaren voor het geval u een controle op locatie krijgt. Bewaart u de administratie digitaal of geprint?Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om de administratie volledig te digitaliseren, maar er zijn zeker ook nog bedrijven die nog veel op papier doen. Het is belangrijk om te weten dat een papieren administratie alleen nog is toegestaan wanneer uw administratie zeer klein is. Vaak geldt dit alleen voor zzp’ers en zeer kleine bedrijven. De administratie moet namelijk binnen redelijke tijd te controleren zijn door de belastingcontroleur. Het is dus in alle gevallen aan te raden om de administratie in digitale vorm te bewaren. Digitale beschikbaarheid van uw administratieDe administratie uitbesteden vraagt in deze tijd vaak om een digitale aanpak. Steeds meer administratiekantoren handelen alles digitaal af, op veilige wijze, waarbij de administratie op afstand kan worden verzorgd. Hierdoor heeft u automatisch de administratie digitaal beschikbaar. Het kan zijn dat u het voor uzelf prettiger vindt om de administratie in papieren vorm beschikbaar te hebben. Het is uiteraard mogelijk om de administratie zelf af te drukken en in mappen bewaren. Het is belangrijk om te weten dat u in dit geval wel verplicht bent om de digitale administratie gewoon te bewaren voor de duur van minimaal 7 jaren. |
https://valkadministraties.nl/ |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- Automatische kilometerregistratie met Blackbox Ben jij de ingewikkelde en tijdrovende administratie voor jouw kilometers ook helemaal zat? Het bijhouden van kilometerstanden, onderhoudsfacturen, tankbonnen en het invullen van talloze formulieren...
- Redenen om een online marketing bureau in te huren Een veel voorkomende vraag bij bedrijven die willen gaan investeren in digitale marketing is of er een interne afdeling moet worden opgericht of dat deze...
- Boekhouding op maat Boekhouding op maat Het is voor iedereen met een eigen bedrijf van groot belang om de boekhouding goed op orde te hebben. Dit kan flink...
- Advies op maat bij dit administratiekantoor nabij Breda Ben je op zoek naar een betrouwbaar administratiekantoor nabij Breda, in Etten-Leur? Bekijk dan eens de website van Peeters Belastingadvies Financiën en Administraties. Zij bieden...
- Schakel de hulp in van dit administratiekantoor nabij Hilversum Een goede boekhouding begint met het regelmatig bijhouden van uw administratie. Of u nu een particulier bent of een bedrijf heeft, in beide gevallen is...
- Wat zijn de voordelen van het inhuren van een administratiekantoor voor uw mkb-bedrijf? Door een administratiekantoor voor het mkb in te huren, zorgt u ervoor dat de administratie van uw bedrijf volledig up-to-date is. U kunt de salarisadministratie...