Zakelijke telefonie en VoIP

Zakelijke telefonie

 

VoIP-aanbieders van zakelijk telefonie vaak praten over “onbeperkte” kosteloze minuten, die zowel inkomende als uitgaande (zowel lokale en interlokale) gesprekken afdekken. Een waarschuwing is echter dat de term onbeperkt geldt alleen voor “typische zakelijk verkeer.” Er is echt een gat in het aantal minuten toegestaan, maar het is hoog genoeg dat de meeste klanten hier geen last van zullen hebben. Je moet altijd de “fair use policy” van een VoIP-provider bestuderen en zorg ervoor dat je gebruik binnen hun definitie van typische zakelijk verkeer valt. Als het bedrijf waarvoor u werkt met niet vooraf over hun fair use policy is ingelicht, moet men extra voorzichtig zijn.

Zakelijke telefonie, belastingen en kosten

Bureaucratie is levend en wel in onze markten.

Dood en door (over-)belastingen zijn onze constanten, en overbelasting gebeurt veel vaker dan men denkt. Van federale universele diensten bijvoorbeeld in Amerika vragen vergoedingen voor E911 verbindingskosten. Hierbij zal je altijd zien dat gouvernementele regels zwaarder wegen dan menselijke gebeurtenissen. Deze kosten zijn gelijk voor beide soorten systemen – een beetje hoger in de traditionele systemen voor de telecommunicatie kosten en een beetje hoger in VoIP-business systemen voor speciale dingen zoals E911 diensten.

Zakelijke telefonie voordelen

Hoeveel kunt u besparen? Traditionele telefoonsysteem kosten meer en meer wanneer men moet opschalen als er meer gebruikers en/of meer verkeer bijkomt. In een analyse met een virtuele een bedrijfsomvang van 20 medewerkers, waarbij het gemiddelde aantal minuten per gebruiker vastgesteld is op 1000 gecombineerde inkomende en uitgaande minuten. Voor een 10-inlener verdelen de maandelijkse kosten met 2; voor een 100-inlener vermenigvuldigt men de maandelijkse kosten met 5. Zakelijke telefonie gebaseerd op het VoIP-systeem Een hosted PBX die verbonden is, wordt voornamelijk via de VoIP-technologie gebruikt. Het mooie is dat de gesprekken kunnen gaan naar standaard telefoons en mobiele apparaten en worden de kosten verlaagd door het gebruik van VoIP-verbindingen in plaats van de traditionele analoge telefoonlijnen.

Het mag duidelijke zijn dat zakelijke telefonie gebaseerd op VoIP duidelijke voordelen heeft ten opzichte van traditionele telefonie.

Meer informatie: http://www.zakelijke-telefonie-en-voip.nl/