Waarom zakelijke telefonie?

Zakelijke telefonie

 

Sinds enkele jaren is zakelijke telefonie geannonceerd en de laatste jaren maakt zakelijke telefonie een flinke groei door. Zakelijke telefonie is de “moderne” dienstverlening op het gebied van telecommunicatie en is gebaseerd op VoIP (Voice over IP). Zakelijke telefonie is goedkoper. Langzaamaan gaan de klassieke telecommunicatie aanbieders, vooral onder druk van de concurrentie, allemaal over op zakelijke telefonie. De analoge telefonie zal op niet al te lange duur niet meer bestaan.

Zakelijke telefonie versus klassieke telefonie

Bij klassieke telefonie is men gebonden aan een vastgesteld abonnement, een vaste centrale, geen mogelijkheden gratis tussen vestigingen te bellen en geen “virtuele” transparantie tussen vaste en mobiele telefonie en internet.

Daarnaast moet men voor klassieke telefonie betalen voor datgeen wat afgesproken is, ook al wordt er slechts een deel van gebruikt. Voor zakelijke telefonie geldt dit allemaal niet. Bij zakelijke telefonie heeft men een flexibel abonnement, betaald men slechts voor wat gebruikt is/wordt kan men uitbreiden tijdens pieken en “verkleinen” wanneer het rustiger is. Er kan gebruik gemaakt worden van een virtuele centrale (dit is een centrale op een server in een beveiligd datacentrum, met alle beveiliging, back-up en dergelijke voordelen). Bellen tussen verschillende vestigingen, zelfs wanneer die zich bevinden in andere landen, is kosteloos en man doorschakeling, zonder kosten, maken tussen mobiele en vaste telefoons. Daar men slechts voor gebruik betaald, kunnen de besparing wel oplopen tot 60% van de kosten voor klassieke telefonie.

Voordelen zakelijke telefonie

Bovenstaande geeft duidelijk aan dat zakelijke telefonie de toekomst is (al vinden de traditionele telecommunicatie aanbieders dat, financieel, eigenlijk niet zo (ze moeten hun complete business modellen veranderen en de bedrijfsvoering aanpassen)). Naast de eerder genoemde voordelen zijn er nog enkele andere voordelen. Door de transparantie en flexibiliteit kunnen vaste nummers overal (binnen het eigen netwerk) meegenomen worden. Met andere woorden, wanneer u tijdelijk op een andere vestiging bent (ook hier geldt weer dat dit geheel land onafhankelijk is) of thuis werkt, u bent bereikbaar op uw vaste nummer zoals dat bekend is bij uw klanten en collega´s. U kunt als organisaties centraal voicemails inrichten en managen en u kunt een koppeling tussen internet en telefonie aanleggen. Ook kunt u transparant gebruik maken van vast en mobiel internet. En dit alles zonder extra kosten. Eigenlijk is zakelijke telefonie een integraal onderdeel geworden van de IT-infrastructuur. Het is ook mogelijk het complete beheer eenvoudig uit te besteden, dit heeft als voordeel dat u intern niet afhankelijk bent van speciale expertise. Zoals duidelijk mag zijn, zakelijke telefonie heeft vele voordelen.

Meer informatie: http://www.zakelijke-telefonie-en-voip.nl/