Uitvaartondernemingen leasen frankeermachines

De tijden veranderen dit geldt ook voor uitvaartondernemingen, ook voor hun is een frankeermachine leasen heel gewoon geworden. Wat vroeger ondenkbaar was, is nu heel gewoon, uw rouwkaartje is van porto en een marketingberichte voorzien door een frankeermachine.

Frankeermachine levert korting op

Wanneer iemand was overleden, dan ging de familie ‘kaartjes schrijven’.

Geen leuke aangelegenheid, maar het moet gebeuren, want anders is het nogal rustig tijdens de uitvaart. Tegenwoordig is het een nieuwe trend waarbij je een handgeschreven document aanlevert, wat wordt ingescand en verwerkt tot een eigen letter font. Hierdoor kun je teksten printen op enveloppen die handgeschreven lijken. Het volledige adressenbestand kan middels mailmerge keurig worden afgedrukt direct op de enveloppe. Uitvaartondernemingen bieden deze printservice. Nu zitten deze ‘beroeps afleggers’ ook niet te wachten op extra werk, dus hebben ze dit proces goed geautomatiseerd. Al deze beroepsmatige zaken worden beschreven in het vakblad ‘Dood gewoon’. Zo gaat ook de discussie of je een frankeermachine kunt inzetten voor het bedrukken van de enveloppen met een poststempel. Wanneer je meer dan 200 rouwkaarten per maand verstuurt, dan bespaar je met een frankeermachine al snel 12% op de portokosten.

Is frankeermachine moreel verantwoord?

Ga je dit prijsvoordeel teruggeven aan de klant of pak je dit als extra winst? Uiteindelijk had je ook al een efficiency verbetering door de verhoogde automatiseringsgraad. Onlangs sprak ik in het crematorium van Rotterdam twee begrafenisondernemers en die konden het niet eens worden over dit dilemma. De branche heeft natuurlijk al een negatief imago als het over het doorberekenen van kosten gaat. Wanneer moet je de voordelen teruggeven aan de klant en wanneer niet. De branche wordt in Europa steeds vaker gedomineerd door een Amerikaanse kistenfabrikant. Zij kopen bij voorkeur lokale uitvaartbedrijven op. Ze laten de bedrijfsnaam intact, zodat de omgeving niet merkt dat er een andere eigenaar is gekomen. De strategie achter deze overname is het creëren van een gigantisch distributienetwerk. Door de lokale bedrijven in eigendom te hebben, krijgt deze Amerikaanse firma een zeer grote afzetmarkt. Nu de Babyboomers aan de avond van hun leven gaan beginnen lijkt een snelle ‘return on investment’ haalbaar. Tel hierbij de verlaging van de portokosten op en de overname is nog sneller terugbetaald. De een frankeermachine leasen is een goed idee.

Meer informatie: http://www.frankeermachine-bestellen.nl/