Internet Marketing is zeer divers

Internet Marketing is zeer divers

Het begrip internet marketing is zeer divers. Het bestaat uit vele verschillende disciplines en is eigenlijk een verzameling van verschillende internet marketing technieken die gebruikt worden om uw producten of diensten met online te promoten. Internet marketing is eigenlijk hetzelfde als online marketing, op enkele zeer kleien nuances na kan dit als standaard aangenomen worden en kunnen deze begrippen door elkaar gehanteerd worden. Overigens wordt internet marketing ook wel een als digitale marketing gebruikt, dit is dit absoluut incorrect.

Digitale marketing staat voor het promoten van producten of diensten met behulp van digitale technieken (displays, audio, enz.), dit kan via het internet (online) gebeuren, maar ook standalone (offline). Zelfs wanneer het verbonden is met het internet, kan het zijn dat het toch offline gebruikt wordt. Het internet dient dan als carrier. De meest gebruikte internet marketing technieken zijn: content marketing, artikel marketing, digital marketing (online!) en augmented marketing. Waarbij gesteld kan worden geen internet marketing zonder content marketing (marketing zonder inhoud komt niet aan). Voordat aangevangen kan worden met de internet marketing van een product of dienst, moet eerst in een plan vastgelegd worden wat de doelstellingen zijn, wat de doelgroep is, wat de gehanteerde methode(s) is (zijn) – wil ik digital marketing gebruiken, dan moet ik rekening houden met displays en dergelijke, welk budget beschikbaar is, wat de doorlooptijd is en rapportage afspraken. Nadat dit vastgelegd is en het budget ten behoeve van de internet marketing activiteit beschikbaar is, wordt aangevangen met een studie op basis van de concurrentie en de passende zoekwoorden en zoekbegrippen. Op basis van de resultaten wordt vastgelegd waaraan de te bouwen website / homepage of landingspagina moet voldoen (naamgeving domein, titel, descriptie, enz.). Na goedkeuring wordt een passende domeinnaam gezocht, geregistreerd en gehost. Vervolgens begint de tekstschrijver, op aangeven van marketing, conform de Google on-page regels de website te schrijven. Daar Google content is King hoog in zijn vaandel heeft staan, moet deze tekst zeer relevant zijn ten opzichte van de zoekwoorden en zoekbegrippen en het product of de dienst. Daarnaast is een minimum van 500 woorden een belangrijk issue voor Google. De design afdeling zorgt voor de afbeeldingen.

Nadat de site online staat wordt deze geïndexeerd (aan Google aangemeld), waarna de off-page activiteiten starten. Een groot deel van de activiteiten (en het budget) binnen internet marketing gaat naar zoekmachine optimalisering (in de volksmond SEO genoemd). Zeer rudimentair gezegd bestaat SEO uit twee onderdelen on-page en off-page SEO. On-page zijn alle maatregelen die genomen worden om de site compleet conform de Google richtlijnen op te stellen en in te richten. Hierbij speelt content marketing een belangrijke rol. Met behulp van off-page SEO wordt de site op verschillende, relevante, externe websites voorzien van, relevante, artikelen met een verwijzing naar uw site. Artikel marketing als onderdeel van internet marketing kan u hierbij zeer goed ondersteunen. Internet marketing is overigens arbeidsintensiever dan men vaak denkt. Niets gaat automatisch, sterker wordt door Google afgestraft, bij internet marketing.

Gepubliceerd met ZipZoo.nl