Een frankeermachine heel aangenaam

Een frankeermachine is erg prettig en aangenaam, zeker wanneer u wat meer poststukken per dag (zo een 20 tot 30, of natuurlijk meer) moet verzenden.

Het begon met een eenvoudige stempel te zetten op een enveloppe door een handige machine, wat later een frankeermachine werd. Sindsdien is de opkomst van de frankeermachines niet meer te stuiten, men kan een frankeermachine kopen, een frankeermachine huren of een frankeermachine leasen. Elk bedrijf wat regelmatig poststukken verzend heeft een frankeermachine. Het is niet alleen de efficiëntie die telt, maar ook het besparen op portokosten. Zeker nu Bpost en Post.nl de prijzen voor het versturen van brieven weer gaan optrekken.

Frankeermachine en het internet

Dat er steeds meer per e-mail wordt gestuurd, houdt in dat er minder post wordt verzonden. Wat doe je dan als rechtgeaarde, voormalige, monopolistisch overheidsbedrijf? Dan verhoog je de prijs. Zodoende zou je normaal gezien de winstgevendheid altijd op peil kunnen houden. Helaas is er voor de postverwerkers van weleer ook concurrentie op de markt. Deze zorgt ervoor dat de posttarieven nog enigszins in de hand worden gehouden. Het gevolg is ook dat veel postbodes niet meer worden vervangen en in Nederland wordt het aantal brievenbussen al gereduceerd. Opzich allemaal erg krampachtig en je zou verwachten dat slimme marketingmannen bij het Post bedrijf toch iets kunnen bedenken. Zeker als de lijnen met de overheid erg kort zijn en je pressie kunt uitoefenen c.q. te lobbyen.

Frankeermachine verlaagd de postkosten

Bedrijven die een frankeermachine hebben besparen ook op de portokosten, omdat zij een soort van volumekorting hebben. Vroeger kon men nog een beetje rommelen met de aantallen van het aantal verstuurde brieven, maar met de komst van het internet is dit allemaal niet meer mogelijk. De klant koopt zijn ‘postzegels’ online en bespaart al snel 12%. En als de klant nog meer brieven verstuurd dan 200 per maand, dan hij ook denken aan een couverteermachine. In de volksmond een omslagvouwmachine die brieven automatisch in de enveloppe kan steken. De brieven worden automatisch doorgevoerd naar de frankeermachine die een stempel kan zetten met daarin verwerkt een reclameboodschap. Deze vorm van sluikreclame kan voor omzet zorgen en zodoende wordt het versturen van brieven nog goedkoper. Het is wel zo dat de aandacht van een brief veel groter is geworden. Men ontvangt minder post en zodoende krijgt de binnen gekomen post meer aandacht. Dus niet alleen vanwege de kosten, maar ook vanwege marketing is een frankeermachine een goede keus.

Meer informatie: http://www.frankeermachine-bestellen.nl/